Pisicile, cainii, alte animale mici si eu

Cumva, nu stiu de unde, unii au dedus ca pt. ca nu cred ca locul animalelor de orice fel e in bucatarie, nu iubesc animalele. Sa ma exprim …

Adevarul e ca nu prea imi plac pisicile. Imi plac in schimb cainii. Un caine te simte, stie cand esti trist, cand esti vesel, poate fi el la randul lui vesel, trist, agitat, nelinistit, protectiv, retinut, si cate si mai cate. Pe cand o pisica … poate fi cel mult nedumerita, nerabdatoare sau nervoasa, sau, singura emotie pozitiva ce o remarc eu la o pisica, satisfacuta.

Daca o pisica vrea sa fie rasfatata, si stapanul/stapana nu-s disponibili, la fel de bun e si piciorul mesei. Ideea ca o pisica are personalitate mi se pare o idiotenie – ce-are a face personalitatea cu lipsa de atasament? Nu-ti pica bine cand un prieten care vine, te vede trist si abatut, si merge la un film cu altii. De ce-ai accepta asa o atitudine din partea unei pisici? Doar pt. valoarea estetica?

In alta ordine de idei, mi se pare idiot da’ n-am ce face: multa lume chinuie involuntar si inconstient animalele.

De ex., ce-mi povestea un prieten: un cuplu cu un simt al umorulu mai aaparte detinea un motan pe nume Grivei si locuia la etaj superior in bloc inalt. Pisicul a sarit la un moment dat de pe balcon dupa pasari, si-a rupt ceva oase la labele din fata, plus falca de jos. A stat dupa aia o gramada cu tot felul de tije si stifturi pana sa i se vindece oasele. Dupa faza asta, eu nu mai pot pricepe cum de zic unii ca iubesc pisicile dar le tin in apartamente de bloc. Ce hal de dragoste e aia?

La fel, vedeam chiar ieri pe strada o cucoana, tinand de sub coaste cu o mana puiul ei de caine. Care caine se uita chinuit la lumea din jur – cea mai nasoala modalitate de a tine un caine in brate e sa-l tii de coaste, cu burta si fundul atarnandu-i de coloana. Scheletul cainelui nu-i gandit pt. a fi tinut in felul ala.

Evident, exista si exceptii. Chiar daca la modul general sa imbraci animale e o idiotenie (v-ati uitat la o pisica careia i se leaga pentru prima data o funda la gat?), cand duci iarna la plimbare un tekel (dackel, dachshund, soricar), tre’ sa pui ceva pe el, ca soiul asta de caine e foarte friguros. La asa un caine, sa-l scoti iarna afara neimbracat e bataie de joc de caine. Totusi, sunt destui stapani de soricari care nu stiu asta, bag de seama.

Asa ca … pe post de concluzie, cre’ ca sunt la modul cel mai propriu zis de condamnat cei care tin animale fara sa-si dea seama ce fac. Chiar daca nu-mi plac pisicile, ca membru al rasei presupus cea mai inteligenta de pe planeta (desi eu am indoieli serioase), ma simt dator de oaresce grija fata de toate animalele, chiar si salbatice. Dar cred ca e nevoie de ceva maim mult decat dragoste neconditionata ca sa tratezi corect un animal, si in primul rand si de ceva gandeala – si asta se pare ca multora le pica greu

 

Lasă un răspuns

